FLEET NOVOSTI

Praćenje i optimizacija troškova prijevoza

Autor: Marin Sraga

 

U cestovnom prijevozu robe, kao i u svakom drugom poslu, važno je ažurno pratiti i optimizirati troškove. Trošak prijevoza uvelike utječe na efikasnost i kvalitetu kompletnog logističkog sustava te čini gotovo najveći udio u ukupnim logističkim troškovima. Siguran sam da provodite velik dio vremena računajući troškove koji se generiraju tijekom dogovorenog prijevoza za vaše vozilo u odnosu na dogovorenu cijenu prijevoza. 


Kako biste izračunali točan trošak prijevoza, najprije je potrebno znati koji sve troškovi postoje. Radi lakšeg prikaza, možemo ih podijeliti u tri grupe:


1. Direktni troškovi vezani su uz samo kretanje vozila te ovise o prijevoznom putu i vrsti robe koja se prevozi. Primjeri direktnih troškova su cestarina, tunelarina, mostarina, trajekti i sl.


2. Varijabilni troškovi mijenjaju se s veličinom izvršene prometne usluge, odnosno sa stupnjem iskorištenja kapaciteta, a u njih ubrajamo pogonsko gorivo, gume, maziva, motorna ulja, održavanje vozila i sl.


3. Fiksni troškovi su stalni, većinom nepromjenjivi i na njihovu ukupnu visinu ne utječu oscilacije u veličini iskorištenja prometnih sredstava. Fiksne troškove čine amortizacija vozila, registracija i tehnički pregled vozila, osiguranja (osnovno, kasko…), režijski troškovi (voda, struja, telefon, grijanje…), plaće i dodaci zaposlenika, pristojbe za obavljanje cestovnog prijevoza itd.


Većina vas je upoznata s navedenim troškovima, računate ih u Excelu i sličnim alatima, no vjerujem da se često susrećete s problemima poput onih da troškovi nisu na vrijeme ažurirani, ne znate kako biste sve troškove objedinili i prikazali ih na jednom mjestu te kako ćete uopće unositi troškove bez da pronađete djelatnika koji će „danonoćno“ o tome voditi brigu. 
 

Ovdje vam posao značajno može olakšati Mobilisis Fleet Management platforma koja svim korisnicima omogućava korištenje modula „Troškovi“.  Sa samo nekoliko klikova u navedenom modulu možete učitavati stotine troškova, a svi troškovi se na temelju GPS lokacije i vremenu nastanka troška automatski dodaju i klasificiraju prema vrsti troška, korisniku i vozilu. Za velike dobavljače, primjerice HAC, INA, BINA ISTRA, DKV, HU-GO, KONZUM, CRODUX, LUKOIL, OMW, PETROL, SHELL, TIFON i TOLL_DEU, Mobilisis je pripremio gotove predloške, dok za sve ostale dobavljače možete koristiti univerzalni predložak koji će vam omogućiti brzo učitavanje troškova. Troškove u sustavu također možete kontirati na samostalno dodijeljena interna konta radi povezivanja i preglednosti samih troškova.

 

U bilo kojem trenutku moguće je napraviti integraciju s drugim sustavom (npr. ERP) iz kojeg se troškovi mogu povlačiti preko API-ja (application programming interface) i centralizirati unutar Mobilisis sustava bez dodatnog ljudskog rada (Machine-to-Machine). Nadalje, moguće je izabrati vremensko razdoblje u kojem želite analizirati troškove kao i filtrirati troškove prema datumu nastanka, vozilu, vrsti, korisniku, cijeni i sl. Uz to, jednim klikom moguće je kreirati prikaz svih navedenih podataka u tabličnom i grafičkom obliku te napraviti izvoz podataka u pdf ili Excel format. Kako bi cijela priča bila zaokružena, svi troškovi koji su unijeti u sustav automatski se pojave kod izrade automatskog putnog računa i samo s jednim klikom pridružuju se na putni račun.


Ako ste se pronašli u ovom tekstu i vodite beskrajnu bitku s praćenjem troškova prijevoza te želite taj proces optimizirati, javite nam se na e-mail prodaja@mobilisis.hr i sa zadovoljstvom ćemo vam prezentirati naš modul za praćenje i optimizaciju troškova prijevoza.


 

troskovi2.jpg

MOBILISIS® Mobility driven by technology

O Mobilisisu
Rješenja
Proizvodi

Rješenja

Proizvodi